Wednesday, September 1, 2010

Kisah Cikgu Sekolah 3 - Ustaz Hamid

Sehingga kini aku amat bersyukur dan berterima kasih kepada Ustaz Hamid kerana mengajar kami tentang pendidikan islam.  Kami diajar tentang sembahyang 5 waktu dan surah-surah Al-Quran.  Ustaz mengajar kami dengan sabar walaupun ramai diantara kami tak tahu sembahyang tiada asas dari rumah.  aku masih ingat ustaz akan merotan kami jika kami tidak boleh sembahyang.
.
Beliau akan memerhatikan kami ketika amali sembahyang disurau usang di sekolah kebangsaan pedu.  Sampai kini aku mengingati Ustaz Hamid kerana mengajar aku sembahyang dan menjadi seorang Islam yang baik.  Ustaz Hamid mengajar agama kelas aku sampai darjah 6.  Apabila aku ke sekolah menengah aku tinggal di asrama bersama anaknya iaitu Mohd Syakir dan menjadi kawan baik.  Aku sering menceritakan kepada syakir ayahnya ketika mengajar agama kepada aku.  Biarpun tegas namun sentiasa diingati kerana mendidik agama kepadaku dengan penuh dedikasi. terima kasih ustaz jasamu tetap dikenang.

No comments:

Post a Comment